søndag 1. desember 2019

" . . a VOICE ACTIVATED system . . "

av Gro Heidi Bjørgan - 2012


Dette er, i følge en Nassir Siddiki, 
hemmeligheten til oppfyllelsen av 
ønskedrømmene våre.
Vi må altså uttale ønskene våre høyt. 
Possitiv bekjennelse.

Har du kreft, må du slutte å si: 
Jeg har kreft, men i stedet si:
Jeg har ikke kreft. Jeg er frisk.

Dette tufter han bl.a. på Rom. 4, 17:

" - som skrevet er : 
  Til mange folks far har jeg satt deg -
  for Guds åsyn, hvem han trodde, 
  han som gjør de døde levende
  og nevner det som ikke er til, 
  som om det var til."

Riktig. Gud talte, og det skjedde. 
Gud bød, og det sto der.

Dette verset i romerbrevet omtaler Guds løfte til Abraham,
og Abraham tror Gud på hans ord.

Ut fra dette verset konkluderer Siddiki med,
at vi, skapt i Guds lignelse, er ment å gjøre det samme.
Vi er altså i samme possisjon som Gud. 
Vi er Gud.

Dette forklarer derfor tidligere sviktende resultater
innenfor herlighetsteologiens rekker.
Han ber til og med folk rekke opp hendene,
hvis de har bedt for noen, som ikke har blitt helbredet.
Og, selvfølgelig, - mange hender skjøt i været.

Hvor vil jeg med dette?
Jo, det er en snedig tilnærming, 
fordi det hindrer folk fra å innrømme 
om de faktisk ikke oppnår det de har bedt om.
Bønn er ikke virksom, sier Siddiki, men proklamering.

Spør vi så noen som er syke om hvordan det går,
vil de svare: Jeg har det supert. Jeg er frisk.
Dette anses da ikke som løgn, 
men possitiv proklamering av det man ønsker å oppnå. 
En ideel situasjon for de, som vil tjene penger på dette.

Når M., som var her inne tidligere, sier,
at datteren er frisk av cølliaki, 
ville det både fra henne og datterens side 
være lite tro og ødeleggende for resultatet,
om de hadde sagt, at hun ikke var helt frisk.
Jeg vet ikke - jeg vet bare at hennes og alle andre
herlighetsteologers ord ikke er til å stole på,
fordi de er bundet, når de uttaler seg, 
av ordets aktivitet.

Dette er en sørgelig situasjon for de som prøver dette,
fordi det isolerer og hindrer dem, 
som ikke oppnår de lovede goder, 
fra hjelp og støtte når livet butter.


Dennne sørgelige konsekvensen 
er kanskje det verste ved hele greia. 
Bare fryktelig tragisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar