tirsdag 3. desember 2019

FRIHET

av Gro Heidi Bjørgan - mai, 2013


FRIHET er for meg 
evnen til å se og kjenne meg like verdifull for Gud 
igjennom alle livets opp og nedturer. 
Det gjør jeg ved å neglisjere meg selv 
og mine påfunn av ymse slag, 
og fokusere på hans seier for meg og i meg.

Jeg ble frelst, fordi jeg ville det. 
Jeg blir bevart, fordi han vil det.
Ingenting rokker ved min stilling i Ham hos Gud.
Jeg kan ikke bli høyere elsket, 
mer verdifull eller tryggere i frelsen
enn det jeg er akkurat nå. 

Jeg kan heller ikke bli mindre av det samme.
Det er konstant, og det er uavhengig av meg.

Selvfølgelig har mine valg 
konsekvenser i mitt og andres liv.
Men de har ingen konsekvenser 
i forhold til min stilling i Kristus.

Denne rotfestede sannheten sitter i ryggmargen på meg.
År for år blir den bare sterkere og mer kompleks, 
denne NÅDEN.


Dette er den sannheten,
som avvæpner anklagerens mange tunger.
Friheten til å være den du er,
og å være stolt av og glad for det
uavhengig av hva verden rundt måtte mene. 
Det er salighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar