mandag 2. desember 2019

"ELENDIGE KATTEKREK!!!"

av Gro Heidi Bjørgan - 2012


Jeg blir så sint!!! RASENDE blir jeg!
Nå har nettopp det frekke katteskinnet
sneket seg inn på en av mine minste, 
og satt tennene i den.
Jeg får vondt langt inn i sjelen, 
for ikke å ha fått avverge det.
" Du har jo så mange. Litt svinn må du vel regne med . . "
Nei! NEI, NEI og atter NEI!!!!!!!!
-
Jeg lurer på om det er sånn de tenker
i disse mega-menighetene også, 
der det går så det kviner,
og hverken blinde eller halte kan henge med?

Ofte har jeg hørt folk si,
at de ikke opplever at Gud bruker dem. 
Det kan jeg godt forstå,
hvis dette er de vi sammenligner oss med.

Men Jesus sa aldri, at det var greit med litt svinn !
Han fortalte lignelsen om gjeteren,
som forlot de 99 dyrebare fårene sine,
for å finne den ene som var blitt borte.
Den gjeteren fikk nok ikke ro i sjelen,
før den siste, lille stakkaren var bragt i sikkerhet.

Sånn er det nok i dag også.
Når han sender et menneske i vår vei,
så er det fordi det menneske betyr alt for ham.
Det mennesket er ikke en av mange.
Han er der og da den eneste ene og umistelige.

Da blir et hvert frelst menneskes vandring
like betydningsfull, enten du tror det eller ikke,
for du er også en av dem som har møtt
den eneste ene umistelige.
Den ene som han ga livet for.

Det er Guds perspektiv,
og det er vel den standarden vi måler oss etter!?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar