onsdag 4. desember 2019

EN SATANS LØPEGUTT

av Gro Heidi Bjørgan - september, 2013



Jeg kom over en av Satans løpegutter på morgenkvisten.
Benny Hiin. Han var i full gang med å skaffe seg penger.
Så han forklarte hvordan Guds rike fungerte 
angående velsignelser.

Han sa:
"En spirituell gave krever en spirituell handling.
En fysisk gave, krever en fysisk handling."
Han henviste til at Jesus sa 
til den verkbrudne etter helbredelsen:
"Ta din seng opp og gå."
En finansiell gave krever en finansiell handling.
(Oversatt: GI MEG PENGA DINE)

Her er det han setter inn støtet. 
Han siterer fra Pred. 11, 1 - 6:

" Kast ditt brød bortover vannet osv. . 
  og du skal finne det igjen.."

I v.2.
"Del ut til syv, ja, åtte, for du vet ikke
hvilken ulykke som kan ramme dem."

Du bør altså høyne innsatsen.
Så litt kommer han med litt selvskryt: 
"Gud begynte å velsigne meg da jeg høynet innsatsen."
Du bør altså høyne innsatsen. 
Da vil Gud beskytte din framtid.
Så ut mer. Det står i Bibelen, sier han.

Så advarer han ( henv. til v.3om at stormer vil komme.
De skal du ikke bry deg om. Snedig.

Hvis altså noen kommer til deg å sier,
at dette er bare en pengeutpresser, lik andre på jorda, 
så skal du ikke høre på dem.

Han går så til v.4
" Den som stadig akter på vinden, sår ikke.
  Og den som akter på skyene, skal ikke høste."
Mao: Ikke hør på advarende stemmer inni 
eller utenfor deg. Men hva med han da. 
Han er da en stemme utenfor deg.
HVA MED Å IKKE HØRE PÅ HAM?!!

For det står da ikke,
at du skal kaste penger ut på vannet?
Såkorn, står det. Guds ord.

Og når ble han vannet? 
Han er da vel ikke verden.
Hvem satte han imellom deg og Gud? 
Ingen!

Han, som er så opptatt av å være bokstavtro,
han tar seg ganske mange friheter her.
Dette er å misbruke Guds navn.

Han fortsetter med å si:
"Gud vil da, når du øker innsatsen, gjøre tre ting for deg:
Han vil gjøre slutt på tapene dine.
Han vil erstatte tapene dine.
Han vil gi deg overflod."
For det har han gjort med meg, sier han.

Ja. Du har overflod, 
fordi du frarøver andre deres !
Du, som selger Guds gave for penger.
Du har gjort Guds hus til en handelsbod !


Tror jeg stopper der.
Jeg må ut å så.
Fuglene mine har ikke fått mat ennå ;-D.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar