søndag 4. desember 2016

KORTET - om å kjøpe den rette tid . *

Gro Heidi Bjørgan - 2004.


Her om dagen kom jeg over et humoristisk kort.
På kortet sto følgende tekst:

"En mann var fanget på taket av et hus under en flom.

To menn kom i båter for å redde ham,
men han vinket dem bort og ropte:
"Nei, Herren vil redde meg."

Til slutt kom det et helikopter, men mannen insisterte:
"Herren vil redde meg."

Uheldigvis druknet mannen, og ved perleporten
spurte han St. Peter:
"Hvorfor reddet ikke Herren meg?"

St. Peter svarte:
"Oppriktig talt, Herren sendte to båter og et helikopter.
Hva mer kan du forlange?"

Folk ber om ledelse, helbredelse eller vekkelse,men stiller selv betingelsene.
Da er det ikke rart at mange går skuffet bort.

"Jerusalem! Jerusalem!Du som slår ihjel profetene,
og stener dem som er sendt til deg!


Hvor ofte jeg ville samle dine barn,
likesom en høne samler sine kyllinger

under sine vinger! Og dere ville ikke!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar