søndag 4. desember 2016

ÅNDELIGE BOKSTAVER . **

Gro Heidi Bjørgan - 13.9.2011

Jeg husker en kar jeg gikk på bibeltimer sammen med
hos Dag Arneson.

Han var nokså trellete,
men han trengte og ønsket inderlig å få tak i nådebudskapet.

En kveld kom han opprømt og lykkelig
og ville dele en åpenbaring han hadde opplevd som fantastisk.

Jeg husker ikke verset, men ett ord utgjorde hele forskjellen.
Ordet var SKAL.
Ordet hadde til da utgjort en pisk og et krav for ham.
Alt han burde, men ikke strakk til i.

Men denne kvelden hadde Herren
åpnet øynene hans for dette lille ordet.

Han sa :
" Jeg har alltid opplevd dette som et krav,
men det er jo et løfte! "

La meg ta et eksempel. I Joh. 7, 38 står det:

"  Den som tror på meg, av hans liv skal det,
   som Skriften har sagt,
   renne strømmer av levende vann."

Det er lett å gå i seg selv å si :
"  Du burde vært mer brennende,
   og egentlig skulle du vel..."

Da leser vi bokstavens krav.

Men når vi leser Åndens løfte i ordene,
kan vi rette oss opp og glede oss over vår stilling.
Da vet vi at det renner levende vann fra oss,
enten vi tror det eller ikke.


Det har vi nemlig fått et LØFTE om fra den høyeste Gud.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar